Ustrzyki Dolne
wtorek, 28 stycznia 2020

Droga Zagórz – Sanok do remontu

Droga Zagórz – Sanok do remontu<br/>fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie, rozbudowę i przebudowę odcinka DK84 Sanok - Zagórz. Przy drodze powstaną m.in. chodniki i ścieżki rowerowe.

Wszystko wskazuje na to, że na podróżujących w Bieszczady czekają kolejne utrudnienia w ruchu. Po budowie obwodnicy Sanoka, GDDKiA pod koniec 2019 r. ogłosiła przetarg na zaprojektowanie, rozbudowę i przebudowę odcinka DK84 Sanok – Zagórz, łączącej m.in. Sanok z przejściem granicznym z Ukrainą w Krościenku.

Najkorzystniejszą ofertę przetargową złożyło Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa. Zadanie pod nazwą: Rozbudowa i przebudowa drogi krajowej nr 84 na odcinku Sanok – Zagórz o długości 4,28 km (od km 3+150 do km 7+428) będzie kosztować 28,8 mln zł, z terminem wykonania zamówienia do 32 miesięcy od daty podpisania umowy i z okresem gwarancji na 60 miesięcy.

GDDKiA poinformowało, że podpisanie umowy będzie możliwe od 7 lutego, jeżeli od wyboru nie wpłynie odwołanie. „Roboty budowlane będą polegały na rozbudowie drogi krajowej nr 84 na odcinku km 3+150 – km 7+428 związanej ze wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni na przedmiotowym odcinku, przebudowie skrzyżowań, budową chodników i ścieżek rowerowych. Powyższy odcinek zlokalizowany jest w powiecie sanockim na terenie gmin Sanok i Zagórz” - czytamy na stronie internetowej GDDKiA w Rzeszowie.

Wykonawca będzie miał za zadanie zaprojektować i wykonać m.in.: wzmocnienie nawierzchni jezdni DK84 do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś. Przy drodze powstanie też infrastruktura dla pieszych - chodniki, ścieżki rowerowe, przejścia dla pieszych oraz wyspy dzielące (azyle) w rejonie skrzyżowań. Przebudowane zostaną dwa skrzyżowania, wybudowany zostanie pas do lewoskrętu do szkoły oraz powstaną nowe zatoki autobusowe. Zaplanowano przebudowę systemu odwodnienia terenu, zostanie też zrobiona ewentualna korekta i umocnienie skarp.

GDDKiA zaplanowała również przebudowę istniejących przepustów oraz umocnienie wylotów z kanalizacji deszczowej. Przebudowane zostaną kolidujące urządzenia i sieć istniejącej infrastruktury: urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizacja deszczowa i sanitarna oraz sieć gazowa - w razie konieczności.
Powstanie oświetlenie drogowe, a jeśli zajdzie potrzeba, zaplanowano wycinkę kolidującej zieleni wraz z nasadzeniami zastępczymi. Opracowana i wprowadzona zostanie też nowa organizacja ruchu.

Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na koniec roku 2022.

 

autor: oprac. paba
źródło: GDDKiA