Ustrzyki Dolne
poniedziałek, 12 sierpnia 2019

Poznaj korzyści z obecności w Google, o których nie miałeś pojęcia

Poznaj korzyści z obecności w Google, o których nie miałeś pojęcia

Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się przenieść część swojego biznesu do sieci borykają się często z problemem dużej konkurencji. Klient, który szuka konkretnego produktu lub usługi jest zasypywany stronami innych firm, które działają w tej samej branży. Z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron, czyli odpowiednie działania, które pozwalają osiągnąć wysoki wynik w wyszukiwarce Google. Aby lepiej poznać temat zaprosiliśmy do rozmowy eksperta, Marka Masalskiego- freelancera z Białegostoku, specjalistę ds. marketingu internetowego. 

 
Redaktor: Cześć Marku! Bardzo się cieszę, że zgodziłeś się z nami porozmawiać na temat pozycjonowania stron. Pozwoliłem sobie przyblizyć czytelnikom czym jest pozycjonowanie stron internetowych, ale czy mógłbyś nam to opisać lepiej?
Marek Masalski:
Pozycjonowanie stron to zbiór pewnych działań, które przyczyniają się do uzyskania lepszego wyniku w wyszukiwarce. Potocznie nazywamy to SEO, a usługi tego typu stają się coraz popularniejsze, ze względu na fakt, że przedsiębiorcy coraz częściej uświadamiają sobie z korzyści jakie płyną z tego typu praktyk. Odpowiednie pozycjonowanie jest często skuteczniejsze, a przede wszystkim tańsze od tradycyjnych form reklamowych, które wiążą się z ryzykiem.
Redaktor: Czyli Twoim zdaniem pozycjonowanie stron przynosi większe korzyści niż kampanie marketingowe?
Marek Masalski:
Moim zdaniem zapewnienie odpowiedniej pozycji przekłada się na znacznie tańsze i skuteczniejsze pozyskiwanie klientów niż kampanie reklamowe. Takie rozwiązanie podnosi ogólny ruch na stronie, przez co wyniki sprzedażowe są zauważalnie wyższe. Jednocześnie nie jestem przeciwnikiem tradycyjnych form marketingowych, które również są skuteczne.
Redaktor: Zwracasz uwagę na aspekt finansowy. Mógłbyś powiedzieć coś więcej o kosztach takiej usługi? Jaka jest cena za wykonanie pozycjonowania strony internetowej?
Marek Masalski: 
Należy pamiętać, że internet jest zróżnicowany. Witryny różnia się od siebie na wielu płaszczyznach, jedną z podstawowych, które są brane pod uwagę podczas wyceny jest rozbudowanie strony. Im więcej podstron znajduje się na stronie tym więcej czasu jest potrzebne, aby osiągnąć określone wyniki, co przekłada się również na koszt. Nie jestem w stanie określić ceny takiej usługi bez konkretnych danych, które pozwalają na przygotowanie szczegółowego kosztorysu. W sieci znajdziemy wiele ofert pseudoekspertów, którzy oferują kompleksowe usługi za kilkaset złotych miesięcznie. Z doświadczenia wiem, że takie usługi mają mało wspólnego z profesjonalnymi działaniami, a oferty tego typu nie są pisane przez wykwalifikowanych ludzi. Korzystając z okazji chciałbym przestrzec przed takimi ofertami, lepiej zlecić takie zadania ekspertom, którzy posiadają kwalifikację i wyniki potwierdzone swoimi dokonaniami.
Redaktor: Jakie jeszcze korzyści płyną z pozycjonowania strony? Zwróciłeś uwagę na oszczędność pieniędzy i dużą skuteczność. Czy jest coś jeszcze, co mogłoby przemówić do przedsiębiorców?
Marek Masalski:
Przede wszystkim jedną z największych korzyści jest fakt, że w ten sposób możemy wyróżnić się na tle konkurencji. Oferty w internecie często niewiele różnią się od siebie i nie zawsze można zachęcić klienta za pomocą kilku zdań w internecie. Z doświadczenia wiem, że większość użytkowników w internecie chce jak najprościej znaleźć interesujący ich produkt, przez co korzysta z najwyższych wyników w wyszukiwarce. Strony, które znajdują się na dalszych stronach często nie są w ogóle brane pod uwagę. Z pomocą ludzi takich jak ja, strona internetowa klienta zaczyna lepiej prosperować, podnosi się ruch na stronie, a co najważniejsze klienci częściej decydują się na korzystanie z usług konkretnego przedsiębiorcy. Obecnie usługi tego typu są coraz popularniejsze, ze względu na wzrost świadomości klientów na temat tego ile daje wysoki wynik w wyszukiwarce Google. Odpowiednia pozycja w wynikach wyszukiwania pozwala rozszerzach rozpoznawalność marki, a także buduje zaufanie i zbliża do produktów oferowanych przez klienta.
Redaktor: Bardzo dziękuje Marku, przybliżyłeś nam korzyści płynące z pozycjonowania stron internetowych.
Marek Masalski:
Dziękuje za rozmowę, pozdrawiam.

 

autor: mat. pras.