Grupa nieformalna nauczycieli ze Szkoły Podstawowej w Ropience realizowała projekt: „To nas kręci - od warsztatów do występów” finansowany z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich FIO. W ramach projektu uczniowie z Ropienki mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności m.in. w warsztatach tanecznych, plastycznych czy teatralnych.
- W ramach prowadzonej inicjatywy prowadziliśmy dla wszystkich chętnych uczniów naszej szkoły bezpłatne warsztaty gry na gitarze, taneczne, teatralne, plastyczne oraz wokalne, łącznie 160 godzin – informują Magdalena Juchniewicz - koordynator projektu oraz Lucyna Szylak – realizator projektu.
Dzieci miały możliwość rozwijania swoich uzdolnień i talentów. Zakupiony przenośny sprzęt nagłaśniający i magnetofon posłużył podczas zajęć oraz występów teatralnych, tanecznych i wokalnych. Zakupione, w ramach projektu stroje, zostały wykorzystane podczas występów.
Grupy taneczne przygotowały walca do muzyki z filmu „Noce i dnie”, układ choreograficzny do muzyki z musicalu „Grease” oraz tańce latino. Grupy teatralne przygotowały natomiast inscenizacje: „Przygoda niegrzecznej żabki”, „Zamieszanie w krainie bajek” oraz „Cały Twój”. Przygotowane spektakle teatralne, popisy wokalne, taneczne i gry na instrumentach uczniowie prezentowali swoim kolegom, rodzicom, nauczycielom w szkole oraz lokalnej społeczności w świetlicy w Ropience. Łączno odbyło się osiem występów artystycznych.
Aby przygotować dzieci do czynnego uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych, opiekunki projektu wcześniej zorganizowały wyjazd do teatru i filharmonii. - Tam po raz pierwszy w Filharmonii Rzeszowskiej dzieci uczestniczyły w warsztatach muzycznych, podczas których poznały nowe instrumenty, rozwiązywały zagadki muzyczne – rozpoznawały utwory, brzmienie instrumentów. Próbowały gry na instrumentach, uczestniczyły w zabawach rytmicznych. W teatrze miały możliwość podziwiania popisów gry aktorskiej, scenografii oraz rekwizytów – dodają nauczycielki.
Efektem inicjatywy jest dziecięcych rozwinięcie talentów, lepsze poznanie się, wzmocnienie współdziałania w zespole, uaktywnienie dzieci z terenów wiejskich, poznanie dóbr kultury: teatru, filharmonii. Dzięki projektowi dzieci obywają się ze sceną, pokonują tremę przez publicznością oraz uczą się asertywności.
Projekt był realizowany dniach od 25 kwietnia do 30 listopada.
FOT. SP ROPIENKA